4 min read
Van digitaliseren naar automatiseren; 3 stappen die je kunt zetten in het P2P proces
Welke stappen kun je nu concreet zetten om van een digitaal purchase to pay proces naar een geautomatiseerd purchase to...
Onze consultants maken financiële processen van onze klanten beter, slimmer en efficiënter. Dit doen ze met softwareapplicaties die ons development team ontwikkelt. Het delivery team bestaat momenteel uit 16 consultants. Per jaar doen zij gemiddeld 10 tot 15 implementaties per persoon. Zij zijn verantwoordelijk voor het gehele traject. Implementaties verschillen qua grootte en complexiteit. Er zijn een aantal centrale onderdelen die in elk project terugkomen; installatie, configuratie, testing, training, eindoplevering. Als consultant vertaal je specifieke bedrijfsprocessen van een klant in onze software. Je bent een spil tussen business en techniek. Maar, je onderscheidt je doordat je diep in de techniek kunt gaan.
Het vertalen van de wensen van de opdrachtgever naar een werkbare technische oplossing. Dat is in de kern waar onze Consultant verantwoordelijk voor is. Consultants kennen de technische mogelijkheden als de beste en weten altijd de juiste technische oplossing te bedenken die past bij de uitdaging van onze klanten. Tegelijkertijd is de Consultant sparringpartner voor Sales, Development én de klant. Meedenken, (on)gevraagd advies geven en input geven voor offertes horen daar net zo goed bij. Kortom, veelzijdig en gespecialiseerd.
Samen met de klant wordt bepaald hoe de oplossing ingericht moet worden. Welke behoefte heeft de opdrachtgever en waar wil hij naar toe? En minstens zo belangrijk, hoe zorgen we dat key users zo goed mogelijk met de oplossing om kunnen gaan zodat de acceptatie van de oplossing zo groot mogelijk is én dat de overgang naar live oplossing soepel verloopt? De nazorg is van groot belang, niet alleen direct na oplevering, waarbij de Consultant zelf verantwoordelijk is voor de nazorg, maar ook na langere tijd moet de klant terecht goed geholpen worden bij vragen en problemen. Ons Servicecenter is dan ook onderdeel van de afdeling Consultancy, zodat de lijnen kort blijven.
Als consultant bent de projectmanager van je eigen project. Je bent van A tot Z betrokken: vanaf het moment dat een project ingepland wordt, tot aan de nazorg na implementatie en de mogelijke vragen die je dan nog krijgt van de klant. Jouw project eindigt als het officieel is opgeleverd en overgedragen aan het Servicecenter. Dat betekent veel verantwoordelijkheid en het is ook nog eens ontzettend leuk dat je goed het effect kunt zien van je inspanningen, je weet hoe het proces was voordat jij aan de slag ging én hoe het erna is. Eer van je werk dus.
Als consultant ben je vaak technisch bezig. Wij implementeren geen maatwerksoftware, maar ook geen standaard one-size-fits-all software. Een bewuste keuze, maatwerk is een kostbare investering voor klanten en standaard is te beperkt. Wij bieden het beste van twee werelden: standaard software die in hoge mate te configureren valt op basis van de specifieke wensen van onze klanten. Configureren is bij ons wat meer coderen, verwacht geen configuratie op basis van dropdown selecties. Je krijgt binnen de installatie en configuratiefase van projecten te maken met onderstaande technieken:
mei 24, 2022 by Easy Systems
Welke stappen kun je nu concreet zetten om van een digitaal purchase to pay proces naar een geautomatiseerd purchase to...
mei 24, 2022 by Hans van der Kolk
Hoe ver is jouw organisatie met het optimaliseren van purchase to pay automatisering? Wanneer heb je deze vraag voor...
mei 24, 2022 by Easy Systems
De stap van digitale factuurverwerking naar een geautomatiseerd purchase to pay proces kun je goed vergelijken met...