De week van… de Sales executive

Bekijk de agenda van onze sales executive en kom erachter wat de werkzaamheden zijn. Nog steeds enthousiast? Bekijk de openstaande vacatures.

Maandag

  • Reizen

    Onderweg telefonisch met onze accountmanager het weekend, de klant en hun interne ontwikkelingen bespreken.

  • Bedrijfsbezoek

    Samen met onze Accountmanager bezoek ik een bestaande klant, een grote Nederlandse verzekeringsmaatschappij.

  • Reizen

    Onderweg bel ik met mijn contactpersoon van het bedrijf waar ik morgen een demo ga geven om de agenda en verwachtingen af te stemmen.

  • Leads genereren

    Via LinkedIn zoek ik naar bedrijven die gebruik maken van Isah en een mogelijk contactpersoon, om hen vervolgens telefonisch te benaderen. Ook neem ik contact op met bedrijven waar in het verleden contact mee is geweest.

Dinsdag

  • Klantbezoek

    Vandaag ben ik bij een internationale producten en leverancier van professionele producten voor werkplaats en industrie in Soest. De CFO is vanuit hun hoofdkantoor in Zwitserland afgereisd en sluit aan bij de demo. In het Engels presenteer ik hen de purchase-to-pay oplossingen die wij bieden voor hun huidige ERP-systeem Isah.

  • Reizen

    Vanuit de auto heb ik telefonisch contact met mijn contactpersoon van Isah. Zij hebben hun ERP-oplossing geïmplementeerd bij de prospect waarnaar ik onderweg ben. Ik probeer een zo’n goed mogelijk beeld te krijgen van het bedrijf.

  • Klantbezoek

    De prospect is een keerwandspecialist in Soest. Tijdens de demo toon ik de mogelijkheden van onze purchase-to-pay softwareoplossingen, specifiek voor hun ERP-systeem. Tussendoor is er voldoende ruimte voor het behandelen van vragen.

  • Reizen

    De demo ging goed, maar er zijn nog een aantal technische vragen die ik moet beantwoorden. In de auto bel ik onze Technisch Consultant om de vragen te bespreken, om daarna de prospect te bellen en zijn vragen te beantwoorden.

  • Squashen

    Tijd om met mijn collega naar de squashbaan te gaan!

Woensdag

  • Opvolging leads

    Ik word gebeld door mijn contactpersoon bij Isah. Hij is benieuwd hoe het bezoek in Soest is gegaan en geeft aan een mogelijke klant te hebben voor ons. Het bedrijf heeft net Isah geïmplementeerd en is nog op zoek naar een aansluitende purchase-to-pay oplossing. Met de input uit het gesprek, neem ik telefonisch contact op met het bedrijf. Isah had hen al warm gemaakt, waardoor het gesprek soepel verloopt. We plannen een demo in.

  • Online demo-presentatie

    Via Teams heb ik een demo afspraak met een leerwerkbedrijf in Alphen aan den Rijn. De demo verloopt goed en het bedrijf geeft aan graag een grove offerte te ontvangen, zodat zij de mogelijke samenwerking intern kunnen bespreken. Na de afspraak stel en stuur ik deze meteen op.

  • Lunch

    Woensdag soepdag.

  • Interne training

    Vanmiddag verzorgt NEVI een interne training rondom het thema ‘inkoop en contracten’. Interessant, vanwege onze nieuwe contractenmodule. Tijdens de training leren wij de verschillende type organisaties en mensen te herkennen en hoe wij onze communicatiestijl hierop dienen aan te passen.

Donderdag

  • Online demo-presentatie

    Vanuit ons kantoor in Ede geef ik een online demo presentatie aan een koel- en vries specialist uit Valkenswaard. Zij werken momenteel samen met onze concurrent,  maar staan open voor een nieuwe samenwerking. Na de afspraak stuur ik hen een algemene offerte op, zodat zij de mogelijke samenwerking kunnen overleggen.

  • Overdracht

    Yes! Een prospect is klant geworden. Tijd voor een goede overdracht, zodat onze Technisch Consultant de software-oplossing kan gaan implementeren.

  • Webinar

    Vanmiddag geef ik een webinar omtrent de mogelijkheden rondom het digitaliseren en automatiseren van het factuurverwerkingsproces wanneer je met Isah Business Software werkt.

Vrijdag

  • Tekenen!

    De dag begint goed. De keerwandspecialist uit Soest is positief en wilt graag onze purchase-to-pay software implementeren. Met onze e-signature tool Stiply stuur ik het contract ter ondertekening na hen toe. Binnen 15 minuten krijg ik het document ondertekend retour en kan ik de nu officiële klant overdragen aan de Technisch Consultant.

  • Sales meeting

    Tijdens de sales meeting evalueren wij de resultaten van afgelopen maand en bespreken de forecast. Collega’s delen hun ervaringen, waardoor we van elkaar leren. Onze directeur geeft een update vanuit het development team en marketing presenteert de verschillende marketingactiviteiten die zijn ondernomen en op de planning staan.

  • Lunch

    Geheel verzorgde lunch.

  • Opvolging webinar

    Ik neem telefonisch contact op met de mensen die zich gisteren bij het webinar hadden aangesloten, om mogelijke vragen te beantwoorden en het webinar te evalueren.

  • Marketing overleg

    Samen met onze marketeers neem ik de bezoekersdag van volgende week nog een keer door en evalueren wij het webinar van gisteren.

  • Borrel

    Ik sluit de week af met een gezamenlijke vrijdagmiddagborrel.

Ook op deze afdeling werken?

Even geen vacatures? Stuur een open sollicitatie! Deze kun je richten aan Wouter Slot.